V roku 1998, v čase vzniku Myjavského osvetového strediska ako predchodcu Centra tradičnej kultúry v Myjave (CTK v Myjave), neexistovali v myjavskom regióne ani v širšom okolí žiadne pravidelné a systematické vzdelávacie aktivity v oblasti nehmotného kultúrneho dedičstva. Aby obraz tradičnej ľudovej kultúry v bežnej populácii nevznikal iba na základe štylizovaných scénických foriem, začal odborný tím v Myjave tvoriť vzdelávacie aktivity zamerané na fenomény miestnej tradičnej ľudovej kultúry. Tieto aktivity si vyžiadali ďalšie zintenzívnenie výskumnej, bádateľskej a inventarizačnej činnosti. Z toho sa následne vyprofiloval ucelený systém, ktorého výsledkom je pestrá škála foriem vzdelávania.
Pri tvorbe každej vzdelávacej aktivity patrí medzi priority CTK v Myjave výskum a dokumentácia tradičnej kultúry predovšetkým so zameraním na hudobno-tanečný folklór, tradičný odev, ľudovú stravu, ale aj tradičné remeslá a slovesný folklór. Popri samotnom terénnom výskume, štúdiu dobových prameňov a bádaní v archívoch inštitúcií sa CTK v Myjave venuje aj identifikovaniu starších amatérskych zberov a ich digitalizácii.
Spracované výsledky výskumu tvoria informačnú bázu, ktorú pracovníci CTK v Myjave ďalej sprostredkúvajú verejnosti prostredníctvom edukačných, ale aj prezentačných a propagačných aktivít. Vzdelávacie podujatia a aktivity CTK v Myjave majú rôznorodé formy: celoročný cyklus interaktívnych podujatí, tábory, semináre, dielne, kurzy, komentované výstavy a odborné prednášky. Interaktívne vzdelávacie aktivity dopĺňa publikačná činnosť vo forme dokumentárnych filmov, učebníc a metodických audiovizuálnych materiálov, kníh či zvukových nosičov.
Aktivity sú cielené na kategóriu detí materských škôl a základných škôl a ich pedagógov, pedagógov a členov folklórnych kolektívov, záujemcov o ľudový tanec a hudbu, ľudové remeslá a výtvarné techniky, ľudové odievanie, ovocinárstvo, ľudovú stravu a iné. Metodika a forma výstupov je prispôsobená veku, vedomostiam a zručnostiam tej-ktorej kategórie.
CTK v Myjave zapája do spolupráce obce, mestá, miestne a regionálne inštitúcie, neziskové organizácie, spoločenstvá a jednotlivcov z radov nositeľov techník a zručností, teoretikov, pedagógov z oblasti ľudového tanca, hudby, remesiel a výtvarných techník, čo napomáha efektívnejšej revitalizácii javov tradičnej kultúry.
Pri tvorbe každej vzdelávacej aktivity patrí medzi priority CTK v Myjave výskum a dokumentácia tradičnej kultúry predovšetkým so zameraním na hudobno-tanečný folklór, tradičný odev, ľudovú stravu, ale aj tradičné remeslá a slovesný folklór. Popri samotnom terénnom výskume, štúdiu dobových prameňov a bádaní v archívoch inštitúcií sa CTK v Myjave venuje aj identifikovaniu starších amatérskych zberov a ich digitalizácii.
Spracované výsledky výskumu tvoria informačnú bázu, ktorú pracovníci CTK v Myjave ďalej sprostredkúvajú verejnosti prostredníctvom edukačných, ale aj prezentačných a propagačných aktivít. Vzdelávacie podujatia a aktivity CTK v Myjave majú rôznorodé formy: celoročný cyklus interaktívnych podujatí, tábory, semináre, dielne, kurzy, komentované výstavy a odborné prednášky. Interaktívne vzdelávacie aktivity dopĺňa publikačná činnosť vo forme dokumentárnych filmov, učebníc a metodických audiovizuálnych materiálov, kníh či zvukových nosičov.
Aktivity sú cielené na kategóriu detí materských škôl a základných škôl a ich pedagógov, pedagógov a členov folklórnych kolektívov, záujemcov o ľudový tanec a hudbu, ľudové remeslá a výtvarné techniky, ľudové odievanie, ovocinárstvo, ľudovú stravu a iné. Metodika a forma výstupov je prispôsobená veku, vedomostiam a zručnostiam tej-ktorej kategórie.
CTK v Myjave zapája do spolupráce obce, mestá, miestne a regionálne inštitúcie, neziskové organizácie, spoločenstvá a jednotlivcov z radov nositeľov techník a zručností, teoretikov, pedagógov z oblasti ľudového tanca, hudby, remesiel a výtvarných techník, čo napomáha efektívnejšej revitalizácii javov tradičnej kultúry.